10 februarie 2014

Repede-Repede, o ilustraţie cu Povestucii

Anca Smărăndache, o excepţională ilustratoare de cărţi, îmi face o surpriză de ar sta şi motanul meu în coadă. O ilustraţie inspirată de Basmul Prinţesei Repede-Repede, pe care l-a citit cu atâta empatie încât ilustraţia pare ruptă din imaginaţia mea în clipa când am creat copacul-literă şi cei doi povestuci, Dublu B şi Dublu V, stând acolo sus şi scriind în caietele lor chiar basmul. Atmosfera, culorile, stilul şi atâtea detalii minuscule şi preţioase sunt cele pe care ni le-am fi dorit, cred, ambii autori ai basmului... Senzaţia mea este că Anca este în primul rând o foarte bună cititoare - în desenul acesta sunt detalii care au scăpat criticii!
Nu o cunoşteam pe Anca până ieri. Acum o cunosc prin intermediul lucrărilor ei minunate. M-a făcut fericită şi îi mulţumesc, sperând din suflet să colaborăm pe viitor, poate la alt basm, poate la altă carte, poate chiar la o reeditare a lui Repede-Repede. Ilustraţiile ei sunt visul oricărui meşter de poveşti!


"Povestucii din copacul-literă"
(titlul desenului este cel al capitolului 9 din basm)
Copyright - Anca Smărăndache

4 comentarii:

Ora25 spunea...

Oaaa, chiar că surpriză frumoasă. Mulțumim, Anca, mulțumim Vera. Deci se există!

Veronica spunea...

Se există! Şi ne face să visăm la ediţie nouă şi verde.

hobbitul spunea...

Sînt curios cu apare O elevă în concepția Ancăi!

Veronica spunea...

Eu vreau să văd Piticul!
Şi Căţeloiul, şi Smeagoliţa, vreau să-i văd pe toţi. Fiindcă am aşa o bănuială că toţi sunt exact ca-n realitatea noastră din minte.
Şi culmea e că nu trebuie decât să zică da vreo editură pentru reeditare, că Anca e gata de atac.
(P.S.: Uitaţi-vă în caietele celor doi!)