24 decembrie 2013

Balada iconarului de lîngă rai

Peste rîu, la mănăstire,
urcă zilnic pasul mic
de logodnică subţire
şi sfioasă ca un spic.

Vine-n zori şi la amiază,
cu paner mereu adus,
şi cînd umbrele-nserează,
la biserica de sus.

- Meşter trist, ţi-aduc zadarnic
darul meu de peste rîu,
lapte proaspăt, fagur darnic,
pîine tînără de grîu.

Pleacă vara, fug lăstunii,
şi-n biserică, aici,
încă n-ai pus chip minunii,
biet zugrav de mucenici.

Nici un înger nu mai cade
pe coloarea fără spor?
Din uneltele-ţi schiloade
nu mai urcă nici un zbor?

De-aş putea văpăi domoale
şi dulci umbre să mă fac,
să dau zîmbet pînzei goale
şi penelului sărac...

Dar el tace. Nu-şi desprinde
de pe buze un cuvînt,
cu mîini reci şi suferinde
cum sînt mîinile de sfînt.

Şi cum tace, ea se frînge,
în genunchi pe lespezi, jos.
Îi ia mîinile şi plînge,
desmierdîndu-le duios.

...

Şi deodată înţelege
că icoana lacrimi vrea
şi că el minuni culege
doar atunci cînd plînge ea.


Fragment din Balada iconarului de lîngă rai de Radu Gyr



Foto: Biserica Sf. Elefterie - Nou, Bucureşti, pictură de Arsenie Boca.
Târziu, după '89, un student la teologie a făcut o descoperire care trecuse ca prin minune neobservată şi de răi, şi de buni: Isus este în zeghe.

(Foto: VDN)

Sărbători fericite!

6 comentarii:

Vilhelm man spunea...

Craciun Fericit!...si pace in suflet!
Vino si ia imagini miscatoare gif de Craciun foarte frumoase pentru blog.
Coltisor de Rai
Animated Gif Free
Valy

ștefan s. spunea...

Să aveți parte de cel mai minunat Crăciun din lume!
Zile senine,
bucurii sufletești
și clipe îngerești...
Sărbători fericite!

Veronica spunea...

Crăciun fericit, Ştefan!
Mulţumesc.

ștefan s. spunea...

Mă bucur pentru reușita dvs fotografică - tot un mod de a vă felicita este și acesta, nu-i așa? -, eu nu am fost în stare măcar să fac o poză de o mai slabă calitate. Poate, cine știe, cu altă ocazie.

Veronica spunea...

Mi-a fost jenă şi mie să fac fotografii, însă biserica era foarte plină, chiar în ziua de Crăciun, iar poza e făcut practic de la intrare, din spatele tuturor oamenilor. Am dorit mult să o văd, iar apoi am dorit să o vadă şi alţii.
Culmea, aseară, în filmul Cel mai iubit dintre pămînteni, în scena finală, cînd personajul principal (interpretat de Ştefan Iordache) intră într-o biserică, e chiar aceasta.

ștefan s. spunea...

Eu am văzut pictura părintelui Arsenie Boca chiar a doua zi de Crăciun; la Trinitas TV a fost un concert filmat în incinta bisericii Elefterie.
La Biserica Drăgănescu ați fost?
Din păcate, acolo nu te lasă să fotografiezi.
Toate cele bune vă doresc!