7 noiembrie 2012

Macii mei

Cînd eram mică, la Piteşti, ieşeam cu toţi copiii la munca voluntară din faţa blocului, la curăţenia de primăvară. Îndrumători ne erau un muncitor de la parter şi o profesoară de rusă. Într-o astfel de zi, am ţopăit veselă înspre piaţă ca să cumpăr nişte seminţe de flori. Cu sufletul la gură, nespus de încântată de ce găsisem, m-am întors printre copiii înarmaţi cu lopeţi, săpăligi, greble şi găleţi. Eu eram înarmată cu un pum de seminţe de mac! Îmi amintesc foarte bine rondul, mai mare decît harta din clasă, din care am aşteptat o vreme să răsară minunea. Iar minunea a fost aceea că macii, care sigur că n-au întîrziat să apară, nu au fost roşii, ci albi şi mov.
Cam aşa poate stă treaba şi cu scrisul.

Astăzi de la 15.30 pe Radio România Cultural se pare că va fi difuzată emisiunea "Născut în România", realizată de Elena Vlădăreanu în acele zile cît am stat în Bucureşti. Nu va fi cu maci, dar va fi cu mărturisiri stîngace şi vipere. Sper ca data viitoare să am eu ocazia să o intervievez pe Elena Vlădăreanu, căreia îi mulţumesc.

Niciun comentariu: