14 mai 2012

Drumuri, pajisti, dragalasenii, furturi

Drumuri, drumuri, drumuri, gol.
Ajunsă acasă, aflu că două dintre cărţile traduse, trimise prin poştă la începutul lunii, s-au pierdut. Puf... Îmi imaginez doi poştaşi citind Beckett II, unu-i muntean, altu-i bănăţean. Pentru uşurarea muncii lor, îi înştiinţez că în acest volum apetisant cuvîntul "poştaş" apare de patru ori.
Iată cea dintîi apariţie, în cinstea căreia se postează şi imaginile cu pajişti:

Un excrement. Şofranii şi laricile înverzind în fiecare an cu o săptămână înaintea altora şi păşunile roşii de placentele de oi nemâncate şi lungile zile de vară şi fânul proaspăt cosit şi porumbelul sălbatic dimineaţa şi cucul după-amiaza şi cristeiul seara şi viespile în gem şi mirosul grozamei şi imaginea grozamei şi merele căzând şi copiii mergând prin frunzele uscate şi laricile îngălbenindu-se cu o săptămână înaintea altora şi castanele căzând şi vânturile şuierând şi marea spărgându-se de dig şi primele focuri şi copitele pe drum şi poştaşul tuberculos fluierând Înfloresc trandafirii în Picardia şi clasica lampă cu gaz şi desigur zăpada şi bineînţeles lapoviţa şi hai noroc zloata şi din patru în patru ani dezgheţul de februarie şi nesfârşitele revărsări de aprilie şi şofranii şi apoi toată prăpădita de treabă din nou de la capăt. O balegă. (Watt)


Al doilea poştaş din carte este "un om fermecător, mare dansator şi iubitor de ogari". Al treilea are spasme la vezică, al patrulea derapează pe bicicletă, pe aleea cu pietriş.
Acestea fiind spuse, puteţi duce totuşi cărţile adevăraţilor destinatari?









P.S.: Spre seară, aflu şi de-un al treilea poştaş care-a furat un Beckett! De data asta, carte trimisă de editură. Ăsta trebuie să fie cel cu spasmele la vezică.

7 comentarii:

Veronica spunea...

Păi da, că nu ştiu altfel cum să-i blestem.

Anonim spunea...

vaai, eu ştiam că al patrulea e al meu pentru că aducea în goană, era peste poate de încântat şi mai cădea şi la învoială cu propria-i afazie oprindu-se la un "Bun venit acasă". îmi pare rău că ceilalţi întârzie, cred că forţele poştei române s-au concentrat în poştaşul meu.

Veronica spunea...

Te-a găsit şi l-ai găsit! Da, acela-i poştaşul tău. Cuminte, cuminte poştaş.

ioana spunea...

Si eu am avut postas cuminte!
Multumesc din suflet, Veronica...

Veronica spunea...

Poştaşii bucureşteni primesc premiul de seriozitate! Lecturi plăcute, Ioana. Şi eu mulţumesc.
Cît despre scenariu - îţi răspund tot aici: nu s-a mai întîmplat nimic, nici nu m-am zbătut în vreun fel, ca să se mai întîmple ceva. Doar l-am scris.

Cristian Cocea spunea...

Hai să-l iertăm pe poștașul piteștean. Azi a sosit cartea. Mulțam!!!

Veronica spunea...

Brava lui! Trag nădejde că a apucat să citească. Măcar un capitol.
Cu drag.