23 mai 2010

Sa le fi inflorit mintea mea floribondoaca?

Peste noapte, începusem să mă îndoiesc. Văzusem ieri din goana taxiului, între două case, într-un mic locşor unde Trinkbachul iese la suprafaţă nu mai mult decît pentru două răsuflări de brotac, un ireal mal plin cu maci. Kurosawa însuşi m-ar fi invidiat: cum să-mi vină în faţa ochilor, total nemeritat, o astfel de imagine de vis? Zeci, sute şi mii de maci înclinaţi, plus dublurile lor ridicîndu-se dinspre apă; asta văzusem într-o frîntură de clipă, în spărtura din cloacă, apoi vîjjj, şi-apoi nici eu nu mai credeam. Să le fi înflorit mintea mea floribondoacă?
Trebuia să verific. Am coborît azi strada într-un suflet, am tras aer în piept şi-am privit după colţ cu emoţia pisicii care aude răsuflarea unui şoarece.






4 comentarii:

Anonim spunea...

vai, absolut incredibil mal, zid, canal, rigolă, ce-or fi! ce bine că mai era acolo când te-ai întors!

Anonim spunea...

cu adevărat un mai floribund.

Anonim spunea...

voiam să scriu un mal. dar e şi un mai. mintea omului. les fleurs du mai. pe-un mal de mai. pe-o gură de mai. se vede că nu mă mai las dusă de-aici. o fi efectul opiaceelor.

Veronica spunea...

Chiar Ora! Şi eu lipseam de acasă... Da, incredibil, halucinant, de pozat şi de dovedit că-i adevărat, că n-am înnebunit.
Un mail de mai pe-un singur mal! :)