3 iunie 2009

Secerata

La unsprezece noaptea, cobor din taxi, sar gardul mic, pipăi pămîntul umed cu palmele. Se mişcă, foşneşte. La lumina portocalie a felinarului, văd şerpuind rîme strălucitoare, un melc şi pe ea. Mimoza secerată, un căpşor verde, un picior scurt retezat. Ieri după-amiază, înarmat cu o seceră, bătrînul de la parter a tuns iarba. Am sperat că, din neîndemînarea lui, au scăpat mimozele mele. Neîndemînarea fusese a mea - ar fi trebuit să le semnalizez, să înconjur locul cu pietre, ceva. Dar m-am temut că mai rău aş atrage atenţia. Am vrut să crească în linişte, neştiute. Le vizitam pe întuneric. Le udam seara tîrziu, le şopteam, le priveam de la geam cu binoclul, le vedeam deja şi cu ochiul liber - la un metru de buturuga traversată de melc. Se înfiorau la privit.
Tristeţe - să ţii în palmă un pui de mimoză secerat, aproape de miezul nopţii. Sînt obosită.

25 de comentarii:

hobbitul spunea...

Titlu: La un metru de buturuga traversată de melc

Veronica spunea...

Sau nume de local unde beau guşterii cu jiletcă de catifea. Gen "La Pitici", "La Tati"...

șaptecapete spunea...

Sau nume de balauri rasfățați: Solz-de-Aur, Nări-cu-Pară, Coadă Puternică...

Veronica spunea...

Şaptecapete! Credeam că te-am pierdut prin tipografie!
Spune-mi, te rog, voi aveţi cîte un nume de alint pentru fiecare cap?

Iulia spunea...

Şaptecapete se-arată când adie boare de poveste...

șaptecapete spunea...

Adie boare de poveste:/ Pîn'la capăt mult mai este!

pitic spunea...

Numai piticii au nume de alint, asta se știe de mult. Zmeii au doar porecle!

Veronica spunea...

Şi cum porecla nu ţi-o ştii niciodată, tăcea bietul Şaptecapete cu bărbiile proptite-n muşuroaie, recitînd dintr-un bot lăturalnic. Scuzele mele.

Piticul spunea...

Dar noi știm, noi știm porecle multe! Mai ales dacă bem o sticloanță de rouă dreasă cu rădăcină de Trei-Frați-Pătați! Atunci ne simțim isteți și zburăm pe făcăleț!

Smeagoliţa spunea...

Pînă şi-un balaur mare, călărind pe-un făcăleţ - asta ştie şi-o elevă - nu-i decît un nătăfleţ!

Să auzim poreclele!

șaptecapete spunea...

Pe mine sa nu ma enervezi, Piticule! Eu sînt balaur sensibil! Am șaptecapete, dar și șapte creiere plus șapte inimi sub zolzii de aur viu și de argint vechi, murat cu curechi. Pot să-ți descriu pînă și beregata unui stiglete, băiete! Mai bine încaleca ibricul și lasă-te dus de aburii cîrlionțați în Țara lui Maț!

O eleva spunea...

Ha, ha, ha, ce bal sub vişini şi ce poftă am de dans!
Dacă-ntorc în piruete, din cuvântul magic dans, micul d, rezultă-un b; iar lui n îi pun o buclă, îi mai dau un bobârnac şi-uite-aşa-mi croiesc pe loc dintr-un simplu dans un basm!...

Piticul spunea...

Ascultă, Smeagolițo, ascultă! Balaurul cel cu Tristețea în Burtă! Dînsul e plin de fluturi și flori și are matase la subsuori. Acolo s-ascunde Brotakul ce-mbie cu oakul lui lacul!

șaptecapete spunea...

O eleva nu poate fi decît într-o fustă de organdi, plisată odată ca-ntotdeauna, cînd papă căpșuna și-și dă-n dar cununa! Hmm! Cununa e rotundă, diriga o s-o tundă!

Piticul spunea...

Mai este și Balaurul de Diamant Fioros, cam țeapăn, dar strălucitor și cu muchii tăioase prin văile joase, mișunînd de șopîrle ce-și lasă coada, dînd sfîrle la melci între coarne ca să-i răstoarne!
Apoi, Balaurul-Ochi-de-Oloi, nostalgic, aventuros și păgubos fiindcă i se scurg mințile pe jos și le culege-un Botgros.
Pe urmă Balaurul-de-Dulap, cu toate rochiile zînelor fluturîndu-i pe cap, a victorie psiho-motorie!

Ciupivai spunea...

Vai, Piticule, dar ai uitat Balaurul de scorbură dulce, și Balaurul de scorbură sărată, și Balaurul de scorbură tapisată cu mușchiuleț verde sau roșu! Și încă mai sînt porecle de balauri! Balaurul Haț de nasturi și țîțuci!!!

Veronica spunea...

Vai, Ciupivai, dar nu cumva confunzi balaurul cuibărit în muşchiuleţ roşu de scorbură cu bietul Şocîţel daltonist, prin păduri maratonist?

Ciupivai spunea...

Vai! Sînt așa de distrată!

Smeagoliţa spunea...

Eu sînt şi mai distrată! Rîd sub brusturi, storc căpşuni şi mă legăn în hamac.
Număr pe lăboanţe: erau opt porecle, au rămas şapte. Să fie toate ale lui Şaptecapete?

Ciupivai spunea...

Apropos că-s distrată: am confundat un fir de iarbă cu o catedrală cu barbă, un nufăr cu o tigaie, o dimineață c-o bucată de ceață, un tren plin de militari cu bomboanele din buzunar etc. etc.

șaptecapete spunea...

Cînd se apucă femeile să vorbească între ele, e bine să ai la geamuri perdele!

Veronica spunea...

Rîdeţi şi vă veseliţi, dar mimoza mea secerată?

hobbitul spunea...

Titlu: Mimoza mea secerată

Veronica spunea...

La mimoza secerată.
Stăm cu toţi pe buturugă şi bem vin de pălămidă.

hobbitul spunea...

La "Mimoza secerată"/ Un băiat și cu o fată/ Stau de vorbă și deodată/ Lumina se face lată/ De cîte povești se-ndrugă/ Împrejur de buturugă...