28 mai 2008

Insula

Să fii contradictoriu, ce libertate delicioasă! Azi vreau să fug la Budapesta, vreau la festivalul de la Sziget, vreau să trec Dunărea şi să ajung pe insula magică, să fie mii de oameni în jur şi să nu văd pe nimeni, să uit de mine, să fie muzică, să mi se înnegrească degetele de la picioare ca unui pui de ţigan, să îmi cumpăr o brăţară împletită, vreun cufăr de argint agăţat pe şnur de piele, să mă uit împrejur şi să mă simt mai străină decît un extraterestru, şi mai fetiţă decît cea mai mică fetiţă, şi mai bătrînă decît cea mai bătrînă bătrînă, şi nimic să nu conteze fiindcă oricum mulţimea te face invizibil; atunci să mă cuibăresc înăuntru, să crească poveştile noi şi să vin repede acasă, să ţîşnească din mine în serile de toamnă, cînd va fi linişte şi voi sta mereu mereu cu ferestrele deschise. De serile acelea, de fapt, mi-e atît de dor. La ele ajung doar astfel, traversînd vara cu toate ale ei.

7 comentarii:

Anonim spunea...

Place: "Vreun cufăr de argint agăţat pe şnur de piele..."

Veronica spunea...

Vreun cufăr de piele cu şnur de argint.

Anonim spunea...

Da, aşa intră în ritm! O să şterpelesc versul ăsta, e prea bun!

Veronica spunea...

Un vers şterpelit e un vers
fericit.

Dar n-am avut intenţia asta... Aşa a ieşit. Eu chiar scriam realităţi.

Veronica spunea...

Dar, chiar aşa, eu de ce nu prea-mi dau seama ce fac? Mai degrabă mă gîndesc la muzică, nu la poezie. Fraza în proză ar face bine să cînte. Dar nici proză nu scriem cînd ţăcănim pe blog. Ce fantome bîntuie? Brrr...

Anonim spunea...

Ţăcănim pe blog? Te înşeli, aici se spun uneori lucrurile cele mai intime, mai ascunse, mai destrămate-n tristeţe...

Veronica spunea...

Mă gîndeam pur şi simplu la ţăcănitul tastelor. E şi acesta un sunet al singurătăţii. Să vorbeşti cu gura închisă.
Da, vorbesc tocmai despre cotloanele ascunse, unde poţi spune, ca şi cînd te-ai juca. Poate cuvîntul nu era cel mai fericit, poate sună a uşurătate. Ce vreau să spun e că mă mir ori de cîte ori cineva ia în serios ceva ce ţăcăn singură în faţa monitorului.